26 Kasım 2015 Perşembe

Tamamen Çözümledim

Uzun süredir ek yazı giremiyordum. Kendimde kolinerjik ürtiker hastalığını tamamen çözdüm.

Peki bu nasıl oldu?

Uzunca süre bu hastalığı nasıl geçiririm diye uğraştım durdum, ilaçlar, bitkisel tedaviler. Aslında çözüm değil baskılayan birşey aradığımı farkettim. Zamanla bu araştırmalarımı hastalığın ilk çıkış noktasını detaylıca araştırarak ve bunun üstüne test yaparak farkettim. Ben ilk olarak kolinerjik ürtikeri hissettiğim an sokakta yaklaşık 1-2 saat civarı buz gibi bir soğuk rüzgara maruz kaldım sonrasnda bir anda aşırı sıcak bir ortama geçtim ve o an sırtımda iğneler batmaya başladı. Bunu çok iyi hatırlıyordum. Yazları rahattım genelde geçiyordu ama kışın ortaya çıkıyordu yiyecek alerjisiyle de bağlantılı bunu unutmayın lütfen ben öncelikle yiyecek alerjilerini tespit ettim. Genel olarak yumurta beyazı, fındık, süt bu hastalığı tetikliyor. Bir süre bunlardan uzak durdum alerjiyi de aslında bu hastalık tetikliyordu belki bundan emin değilim. Lafı biraz uzattık, şu an rahatım ve ben ne zaman soğuğa maruz kalsam bu hastalık anında tekrar ortaya çıkıyor ve sürüyor. Bundan dolayı soğuğa maruz kalmaktan kaçınıyorum gece yattığım zaman çok kalın giyiyorum ve ortamı ıstıyorum yatmadan önce soğukta dışarı çıkarken özelikle sırtımı çok kalın tutuyorum çünkü direkt sırttan aldığım soğuk ciddi etkiliyor. Soğuğa maruz kaldım ortaya çıktı. Soğuğa maruz kaldıkça da ortaya çıkıyor.

Sizde ilk olarak kendinizde ortaya çıkan ilk zamanı hatırlıyosanız o an yaşadığınız durumdan ortaya çıkarak sizi tetikleyen şeyi bulabilirsiniz.

Sizlere ilaç olarak önerebileceğim Zrytec 'tir en etkilisiydi benim için. Ve eğer bu hastalıktan şikayetçiyseniz halen yorum olarak yazın lütfen elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım sizin için.

24 yorum:

  1. merhaba

    tedaviniz hala devam ediyor mu? nasılsınız şuan ?

    Zrutec'i denicem ama sabah mı alıyorsunuz akşam yatmadan önce mi?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba tamamen çözdüm kendimde belirttiğim gibi soğuk yemediğim sürece sorun olmuyor özellikle gece yatarken vs. soğuk yediğimde gündüz ürtiker olduğunu farkettim bundan dolayı sıkı yatarak ve sıkı giyinerek sorunu çözdüm yazın hava sıcak olduğu için problem olmuyor olay terlemeyle ilgili değil direkt olarak bağlantılı değil, evet terleyemeyince ürtiker oluyor ama terleyememe nedeni ürtikerden kaynaklı değil.

      Sil
    2. Merhaba

      Acaba istediğiniz her şeyi yiyebiliyor musunuz? Bazı yerlerde gördüm, baharatlı gıdalar yiyince de çıkabiliyormuş. Doktorumda demişti baharatlı gıdalar tüketmediğinden emin ol diye tabi ne kadar doğru bilemiyorum. Yumurtadan uzak duruyorum yazmışsınız bir kaç ay önce, hala uzak mı duruyorsunuz?

      Sil
    3. ilk başlarda yiyeceğin neden olduğunu düşündüm hatta test yaptırdım ve bazı yiyeceklere alerjim çıktı ve bunları yediğimde ürtikeri tetikliyordu. Bunlardan uzak durduğumda düzelmeye başladı ama bu daha çok kaçmak gibiydi hiçbir şey yiyemiyordum süt ürünleri,fındık,yumurta 1.derece alerjikti. Bunları yemeyince düzeldi biraz ama ben sorunun temeline inmek için uğraştım ve en sonunda soğuğun tetiklediğini buldum. Evet alerji olan yiyecekleri yediğimde ürtiker oluyordu ama ürtikeri vücutta yaratan alerji olan yiyecekler değil. Alerji testi yaptırmanızı da öneririm ama sorunun temeline inmediğinizde çözüm olmuyor. Belki dediklerim şu an size zor gelebilir ama hergün ne yaptığınızı çok iyi bilmelisiniz ki ürtikerin asıl nedeni olan sebebi bulun. Bende belirttiğim gibi ürtikere neden olan sebep soğuk ve istisnasız artık kesinleştirdim soğuk olduğunu. Eğer çok ciddi atak geçiriyorsanız önerebileceğim bana zamanında iyi gelen zencefil çayı (manavdan aldım kaynattım normal çay gibi) ilk seferde iyi gelmişti (sonra faydasını görmedim ama ilkinde kesti), düzenli zrytec ilacını kullanmanız günde 1 veya 12 saatte 1 alırsanız etkili oluyor denemeniz lazım günde 1 ile rahat ediyorsanız yeterli olmuyorsa günde 2 kez. En kısa sürede iyileşirsiniz umarım şifalar dilerim

      Sil
    4. Merhaba. teşekkürler yanıtınız için

      acaba sizde başka ürtiker cesidi olan soğuk ürtiker olabilir mi? Tabi soğuk ürtiker hakkında pek bir fikrim yok

      heyecanlandığınızda, koştuğunuzda veya spor yaparken sizde de kaşıntı oluyor muydu?

      Dediklerinizi yapmaya çalısıcam.

      Sil
    5. merhaba,

      hayır kolinerjik ürtiker aynı şekilde spor koşu hatta yürüyüşte bile oluyordu ilk başta bana da soğuğun bu şekilde denk gelmesi mantıklı gelmedi ama artık eminim soğuktan olduğuna. Soğuk ürtikeri soğukta oluyor zaten bendeki de sizinki gibi yürüyüş,koşu, terleme gerektirecek vücut ısısını yükselten şeylerde. Sıcak ürtikeri soğuk tetikliyor kısacası en azından bendeki bu şekilde. Tetikleyicisi soğuk

      Sil
    6. Merhaba bende bu rahatsızlığı yaşadım moraliniz çok iyi olmalı ve kefir için kendiniz mayalayin yada atatürk orman çiftliği kefiri için

      Sil
    7. Sorusu olan varsa sorsun ilaçlar iğneler hiç birşey yapmıyor urtikere bilmiyorum belki ınan seviyeniz nedir ama ben urtikerlerimi okuttum onunda çok büyük faydası oldu dua da sifadir doğru kişi yapıyorsa şükürler olsun ki hayata tekrar döndum

      Sil
    8. Sorusu olan varsa sorsun ilaçlar iğneler hiç birşey yapmıyor urtikere bilmiyorum belki ınan seviyeniz nedir ama ben urtikerlerimi okuttum onunda çok büyük faydası oldu dua da sifadir doğru kişi yapıyorsa şükürler olsun ki hayata tekrar döndum

      Sil
  2. Merhaba
    Ben zyrtec veya digerlerinin bir faydasi olacagini sanmiyorum!
    Benim kullanmadigim birsey kalmadi!
    Yazin zerre problem yok cunku ter atiyorum ancak kisin vucut isisi arttiginda yaklasmayin bile yanima o denli yani!
    Ben sorunun terleyememe oldugunu dusunuyorum!
    Ayni problem ile yillarca bogusuyorum gitmedigim doktor hastanede kalmadi!
    Malesef turkiyede cildiye uzmanlari koca bir 0!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba soğuğa dikkat etmenizi öneririm terleyemeyince ürtiker oluyor ama terleyememe nedeni ürtikerden kaynaklı değil. Sıcakta sorun olmamasının nedeni bunu soğuğun tetiklemesi en azından bendeki bu şekilde sizde de benzer olabilir. Vücudunuzu hep sıcak tutun, özellikle yatarken oda ısısının sıcak olmasına ve sırt bölgesinin özellikle soğuk almamasına dikkat edin bu şekilde denemenizi öneririm. Ben kendimdekiyle şu an mücadele ediyorum ve sorun yok artık soğuktan olduğunu deneyerek tamamen kanıtladım soğuk yemediğim sürece sorun olmuyor. Ürtikerin normale dönmesi belki 1 haftayı bulabilir ilk aşamada hemen geçmesini beklemeyin biraz deneyin ve sıkı giyinmenizi öneririm umarım sizde kurtulursunuz

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. iyi günler bu sorun bende de var yaklaşık 2 senedir falan çekiyorum ben de çok az bir efor sarf ettiğimde mesela yürürken veya çok sıcak bastığında ortaya çıkıyor kışın hiç bir sorun yok belki 1-2 kere olabilir hatırlamıyorum ama yaza girdikçe acayip şekilde artıyorr aklımdan canımı sıkacak en ufak birşey geçtiği zaman bile direk sırtıma kollarıma ve göğüsüme doğru vuruyor çok acayip birşey

    YanıtlaSil
  5. Merhaba bende 1 yıldır çekiyorum sürekli o batma hissi ve kaşıntı hayatımı çok etkiliyor doktorlar uzun süreli yedi deyip iğne ve tablet veriyor ama bir ise yaramıyor bunu hayatımız boyunca çekecek miyiz peki

    YanıtlaSil
  6. Merhaba bende 1 yıldır çekiyorum sürekli o batma hissi ve kaşıntı hayatımı çok etkiliyor doktorlar uzun süreli yedi deyip iğne ve tablet veriyor ama bir ise yaramıyor bunu hayatımız boyunca çekecek miyiz peki

    YanıtlaSil
  7. belirttiğim gibi kendiniz çözümlemeniz gerekiyor tıp bu konuda şu an yetersiz kalıyor. Tüm yazılarımı okuyunuz lütfen buradan çıkartacağınız sonuçlarla sizinde çözümleyeceğinizi düşünüyorum

    YanıtlaSil
  8. Terleyememek ve soğuk demişsinizde benimkisi terleyince ve aşırı sıcakta oluyor ? Serinleyip serin bir ortamda durunca geçiyor başka bir şey mi benimkisi anlamadım ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım bu sorun bende de var ama neden kaynaklı bilmiyorum şu saatten itibaren deneyeceğim tek şey vücudumu sürekli sıcak tutacağım soğuktan kaçacağım 1 hafta bunu denicem eğer olmassa tam tersini deniycem. Bilmiyorum bu hastalıktan ne zaman kurtulabilir mıyız onu da hiç bilmiyorum ama çok uzun zaman oldu artik bir şeyler yapmam öğrenmem lazım. Mesela bu öğlen kıymalı yumurta yedim yağlıydı az vücudum sanki her an reaksiyon gösterecekmiş gibi hissediyorum bilmiyorum ya ne yapcam bilmiyorum besinden mi kaynaklı bir şey varsa ilk bunu öğrenmem lazım bunun için de test yaptıracağımm ondan sonra ise sürekli bir şeyler deneyeceğim geçene kadar pes etmeyeceğim kurtulduğumu anlatana kadar umarım burada bunu sizinle paylaşabilirim off...

      Sil
    2. %90 yumurtaya alerjiniz vardır, yumurtadan uzak durun tabi yumurta içeren her türlü üründen de. Bende de yumurta beyazına alerji vardı test ile beraber öğrendim. Aslında bakın nelerden etkilendiğinizi anlayabiliyorsunuz bu şekilde yediklerinize göre yorumlayabilirsiniz.

      Sil
    3. @BadboyTürkiye

      bendeki de aynıydı. Sıcakta olmasının nedeni terleyememeden kaynaklı oluyor. Vücudunu her zaman sıcak tutmayı bir dene özellikle yatarken kalın yat kesinlikle soğuk almamaya çalış. Ne zaman soğuk hava çarpsa, sıcakta ürtiker başlıyordu bunu tetikliyordu.

      Sil
  9. Maçlarımız başlıyor bu nisan ayında sıcakta umarım bir şeyim olmaz da oynayabilirim. Sıcakta kaşınmak insanı delirtiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabırlı olursanız çözebileceğinize inanıyorum, neyin tetiklediğini anlayabiliyorsunuz örneğin yumurta sizi etkiliyor, kek, bisküvi vs. her şey de yumurta beyazı kullanılıyor bu tür ürünlerden de uzak durmanız lazım bir süre.

      Sil
  10. STRES ,BUNALMA, Eforla sıcaklamaya başlayınca veya tam tersi soguk suyla eli dondura kadar yıkayınca ortaya çıkıyor. Semptomlar göbek ,gögüs, ayak,anılda dikenlenme ve kızarma. Bence bu hastalık tamamen Nörolojik etmenli cogunuzda Kaygı bozuklugu ,depresyon ,Takıntı vb vardır.

    YanıtlaSil
  11. Şuan 17 yaşındayım, 12 yaşımdan beri bu hastalığa sahibim karantina sürecinde bu hastalık etkisini çok fazla göstermeye başladı. Okul da yazın bu hastalığın etkisi genellikle devamlı terledigim için azalirdi. Ancak şuan tamamen evdeyim ve bı spor aktivitesi yapmıyorum. Herşey terlemeye bağlı bence. Geçenlerde aile hekimine anlattım durumu bana deloday 5mg ilacını yazdı. 2 gün kullandım ancak uyku etkisinden başka bir etkisini görmediğim için bıraktım. Virüs'e çare bulunur bulunmaz hastahaneye gideceğim.

    YanıtlaSil