4 Aralık 2012 Salı

Kronik Ürtikere Çözüm

Yaklaşık 5-6 ayımı rahat geçirdikten sonra vücudumun yeni birşeye alerjik reaksiyon verdiğini anladım ve ürtiker başladı. Çoğu kişide ürtikerin nedeni alerjik reaksiyon. Örnek olarak benim süte,yumurtaya,fındığa,pirince,mısıra vs. vs. diye uzayan bir alerji listem var. Bunu normal hastane testinde değil immunpro alerji testiyle anladım. Normal hastanede sadece fındık çıkmışken fındığı bırakmama rağmen ürtiker gitmedi ve sonra özel bir laboratuvarda immunpro besin testi yaptırdım (kandan test). Ve bunun sonucunda baya birşeye alerjim varmış bundan dolayı çok şiddetli ürtiker atakları geçirdiğimi anladım. Burada testi kan alarak yapmaları önemli bazı laboratuvarlar (ucuza yapıyor) bunlar makinadan yapıyor ne kadar doğru bilmem ama ben kandan test yaptırdım bunu laboratuvara sorabilirsiniz makinadan mı test yapıyorsunuz diye piyasadakilerin %70 i makina testi yapıyor belki o da iyi sonuç verebilir ama ben denediğim yöntemi öneriyorum. Asıl olarak çözüm mevzusuna gelince, ataklar tekrar başlayınca yine çok kapsamlı yurtdışında bir araştırma yaptım uzun uğraşlar sonucu bir ilaca ulaştım. İlacın Türkiyedeki fiyatı 800-1000TL arası değişiyor tek tüp ilaç iğnelik. İlaç asıl olarak astım ilacı ama ürtikerde de kullanılıyor ve yine yurtdışındaki doktor raporlarını hasta yorumlarını okudum tüm kullanılan kronik ürtiker hastalarında bu ilaç kullanıldığı sürede ürtikeri kesmiş. 1 kişi de belki ben tam anlayamadım yazdığı ingilizce biraz karışıktı kesmediğini söylemiş gibi anladım yani tam bir anlam çıkmıyor büyük ihtimalle çevirip yazmış ancak diğer yorumlara baktım yaklaşık 20 hasta yorumu ve buna ek farklı bir yerden doktor raporuna ulaştım doktor 8-10 arası kronik ürtiker hastası kişide bu ilacı kullanmış ve tüm hastalarda ürtikeri kesmiş. SGK karşılıyor mu bilmiyorum şimdi onu araştıracağım yine duyururum, ilacın adı "Xolair (Omulizab)" Novartis firması üretiyor ve satıyor yurtdışında da fiyatı aynı pahalı bir ilaç. Ancak belirttiğim gibi hastalarda ilaç kullanımı bırakıldıktan sonra yaklaşık %50 oranında ürtikerin geri döndüğü yazıyordu(bu doktor raporunda değil farklı bir yerdeki hasta yorumlarında yazıyordu). Ancak bu biraz doktor tedavisiyle de ilgili olabilir çünkü eğer geri dönerse tekrar tedaviye başlanılmış. Bu konuda net bir bilgi yok benim okuduğum doktor raporunda ilaç tedavisi bittikten sonrasıyla ilgili birşey yazmıyordu diğer araştırmamda bu doktorla bağımsız tamamiyle yabancı hasta yorumlarında çoğu kişi de ürtiker ilaç bırakıldıktan sonra tekrar başlamış. Maddi imkanda bu hastalıkta cidden önemli ancak tüm ürtiker hastalarına belirtiyorum lütfen ve lütfen ilaç almayı bırakıp immunpro besin alerji testini yaptırın hiç sanmadığınız şeylere alerjiniz çıkacak ve onları yemeyi bıraktığınızda yaklaşık 1-2 hafta içerisinde ürtikeriniz geçecek.

3 yorum:

  1. yaklasık 5-6 aydır yoktu diyorsun...hangi aylarda yoktu onu soylermisin kardesim bende ona göre bir cvp verecegim sana

    YanıtlaSil
  2. Manisa Celal Bayar Üniversitesinden Prof.Dr.Cengiz Kırmaz'ı size ürtiker tedavisi için öneririm eşimde aynı hastalıktan müzdarip.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba yaklaşık iki aydır bitmeyen gecmeyen kaşıntılar var, özellikle akşam geceleri kaşıntı oluyor, şişme yok sadece kızarıklık prednol, diprospan bile ancak bir kaç gün etki ediyor sonra yine başlıyor, geçtiğimiz cumartesi bahsetmiş olduğunuz ilacı xloiar oldum fakat bir iki gün azalma oldu gibi ama bu gece yine kaşıntı oldu ve su anda gün içinde laşıntı var, normalde gündüz pek nadir oluyor kaşıntı ama vücutta herhangi bir yere elimle dokunduğumda hassasiyetlik ve kaşınma hissi oluyor, karıncalanma şeklinde hassasiyet olduğunu anlayabiliyorum, daha önceleri bunu test etmiştim kortizon iğne sonrası bu gidiyordu ve kaşıntıda olmuyordu.

    Size bu konu ile ulaşmak istiyorum nasıl bir çözüm buldunuz ?

    iyi günler,

    Kemal,

    YanıtlaSil