4 Şubat 2013 Pazartesi

Testler bitti

Bugün itibari ile tüm hastane testlerini bitirdim. Testlerin sıralamasını ve bunlardan gelecek sonuçları daha önce de belirttiğim gibi 1-2 hafta içerisinde paylaşacağım. Testlerin sonucu doktorun yorumlaması değil kendi kişisel yorumum olacak, hepimiz ürtiker için doktora gittik ve maalesef Türkiye 'de ürtiker hep tedavisi olmayan ve aynı şekilde nedeni dahi olmayan bir hastalık. Ürtiker hastalığına yakalandığımdan beri ilk 2 yılı aslında ürtikerden kaçmak için harcadığımı anladım. İlaçlar vs. aslında ürtikeri tedavi etmek yerine onu baskılamaya çalıştık ve tüm ürtiker hastaları da bu şekilde devam ediyor. Ancak son 1 yıldır ciddi anlamda bunu farkettim ve bunun nedenini en azından kendimde de olsa bulacağım dedim. Bunun içinde önceki yazılarımda da belirttiğim gibi Amerika olsun Avrupa olsun birçok hastane raporlarına ulaştım ürtiker ile ilgili. Ve gördüm ki maalesef bu sadece ülkemizde yabana atılan bir durum. Ürtiker ile ilgili aslında en çok dikkatimi çeken Çin oldu, Amerika ve Avrupadaki hastanelere göre Çin hastane raporları diğer ülkelere göre %100, kesin olarak raporlamıyor. Bunun yerine ihtimaller üzerinden raporlanmış ve bu ihtimalleri test ederek raporlamışlar. Örnek olarak bir raporda (ki benim için geçerli bir olan rapor) karasal iklimde doğup büyümüş birisi akdenizsel iklime taşındığında ürtiker oluşma ihtimali ciddi derece yüksek çıkmış ve yapılan bazı birey testlerinde de bu raporlanmış. Aslında benim hikayemde bu şekilde yine Amerika ve Avrupa daki hastaların benzer ürtikerlerinin başlama hikayesinde bölge değişikliği mevcut bunları yabancı ürtiker forumlarında gördüm Çin hastaneleriyse bunu raporlamışlar. Bu ve bunun gibi bilgiler mevcut, eğer kendimdeki ürtikeri tamamen giderirsem tüm ürtiker hastalarına çözüm sağlayabilecek ve yardımcı olacak projem var. Ürtiker konusunda başta da dediğim gibi maalesef yabana atılan bir hastalık türü. Özellikle biz kronik hastalar için tam bir çile. Umarım bu testlerden gelecek sonuçlarla herkese yardımcı olurum.

14 yorum:

  1. inş.kardeşim başarılı olursun .. bende de aşağı yukarı 11-12 yıldır var yazları geçiyor kolay ter atabidiğim için yazları ortadan kalkıyor..bidaha son baharda başlayıp yaz gelene kadar dvm ediyor .. bu aralar ise en şiddetli zamanları azcık soğuk ortamdan sıcak bir ortama girsem hemen ataklar başlıyor .. bu lanet şeyle her nekadar arkadaş gibi yaşamayı öğrensem de biyere kadar artık demekten başka çaremde yok..yazılarını takip ediyorum ..inş. güzel haberler gelir senden. dua etmekten başka çarem yok k.i.b

    YanıtlaSil
  2. açıkçası testlerden bir tek mide de gastrit çıktı gastrit için ilaç kullanmaya başladım ama bir etkisi yok, bitkisel ilaçlara yöneldim artık onlardan bir çözüm bulursam bulacağım başka türlü işimiz zor görünüyor yoruldum açıkçası artık araştırmaktan bakmaktan birşey bulamadım son çare bitkisel ilaçlar onları da özel yurtdışından sipariş verdim 1 aya gelecek onları deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. gastrit bende de olmuştu bi ara.. ilaç kullanmamla geçmesi bir oldu. bu hastalıkla pek alakası oldunu sanmıyorum. bitkisel hiç denemedim ben.. bilmiyorum etkileri nasıl olur ama genelde umut tacirliği yapıldığı için hiç denemeyi düşünmedim ..inş. yanılıyorumdur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türkiyedekilerin hepsi umut taciri ancak çindeki alternatif tıp şu an dünyanın en önünde. Bizim burada nasıl hastaneler var ise orada da bitkisel araştırma yapan hasteneler var fiyatı da çok yüksek olmadığı için bir bitkisel ilaç satın aldım. Açıkçası %100 kesin tedavi için bitki ve böcek karışımı var ancak bu bitkilerin çoğu çin ve yine böceklerde çine özgü böcekler yani bunları temin edebilsek olay bitecek elimde çok net raporlar var.

      Sil
  4. selam,daha önce de yazmıştım, faydası olur mu bilmem ama bendeki durum antalya'ya taşındığımın senesinde başladı aslında izmirliyim ama antalya'nın havasına alışamadım daha ilk yazda batma hissiyle birlikte kızarıklıklar oluşmaya başladı. yani bölge değişikliğinin etkisinin olabileceği görüşünü ben de çok düşünmüştüm çünkü antalya'nın iklimi çok nemli ve bunaltıcı. yazın büyük bölümünü izmir'de geçirmeme rağmen etkisi devam etti. bende terleyecek bir durum yoksa sorun da yok ama sıcaklık artarsa vay halime.. 7 yıldır mide problemim de var(reflü) ve bu hastalıkla ilgili de zaman zaman proton pombası inhibitörü kullanıyorum. ilacın yan etkileri arasında ürtiker yazıyor ama uzun süre ara vermeme rağmen durum devam ediyor. bulamıyorum nedenini çıldıracam yakında.

    denediklerim şunlar: banyo lifini bıraktım, yumurta ve süt tüketmiyorum,ilaca ara verdim, sigarayı bıraktım, yağsız nemlendirici kullandım, kükürtlü sabun kullandım, antihistaminik ilaçlar kullandım. sonuç sıcakta yine oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ürtikerin yer değişimiyle ilgisi olduğunun bir bulgusu var elimde ancak bu zıt iklimler arası geçişte daha çok. Açıkçası bende karasal iklimden akdenizsel iklime geçtikten sonra başladı ancak başladığı günü çok net hatırlıyorum otobüs durağında yaklaşık 40-45 dk soğuk bir rüzgarda bekledim ben normalde ankaralıyım yani keskin soğuk tokat gibi soğuk nedir çok iyi bilirim ama akdenizsel iklimde böyle garip bir esintiye tutuldum tokat gibi bir etkisi yoktu soğuğun ama yinede çok üşüdüğümü farkettim yaklaşık 40-45 dk o esintiye maruz kaldım ve otobüse bindiğim an (sıcak ortama geçişte) sırtımda acayip bir batma hissi oldu o gün başladı çok net hatırlıyorum. Dandik bir esinti beni bu hallere getirdi. Siz hatırlıyormusunuz başlangıcı?

      Sil
  5. yok admin ben doğma büyüme trabzonluyum.. yer değişikliği yapmadığım halde başladı..lise çağlarında lokaldi sırtımın alt taraflarında bu nedir diyodum kendi kendime böcek ısırıyor gibi sonra git gide yayılınca araştırıp öğrendik hastalığımızı ..öğrenmez olaydım 10 yıl önce doktora gittiğimde bana çaresi yok dedi vucudunun bağışıklık kazanmasını bekliceksin demişti ama nerde 12 sene oldu nerdeyse hala bekliyorum.. bence ana nedeni stress ama tetikleyen birşeylerde var...ztnn mesele de o tetikleyici etkeni bulmakta diye düşünüyorum .. yaşam şeklimi de değiştirdim geçen sene evi yatağı yorganı onlarla da alakalı değil.. şampuan kullanmayı kesmedim hiç .. tavuk döner yerim sık onuda hiç kesmedim .. aranızda bunları kesen oldumu hiç ?

    YanıtlaSil
  6. bu son iki ay da neyse herakşam rüyada döğüştüğümü görüyorum .. sonra bi bakmışım kaşınarak uyanıyorum ??? neye yorumlarsınız bunu (=

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yediklerinizi ve kullandığınız kimyasalları değiştirin organik saç sabunları var onu kullanın şampuan önemli bir tetikleyici ben şampuanı bıraktığımda yaklaşık 5-6 ay rahat ettim ama ondan sonra farklı birşey tetiklemeye başladı. Rüyadan kaşınarak uyanma ise rüyanızdaki atraksiyon ile ilgili :) Benimde başıma sık geliyor, terlemeyle alakalı yine vücut uykuda terlemeye çalışıyor terleyemeyince ürtiker ortaya çıkıyor. Yalnız çoğu kişi insanın uykuda terlemediğini zannediyor bu büyük bir yanlış

      Sil
  7. organik şampuan ne olabilir mesela.. içinde kimyasal madde olmayan şampuan ve sabun .. eczanelerde satılıyormu öyle ürünler ? 1 hafta tavuk yemeyide kesecem bakalım sonuç nasıl olur ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satılıyor, aktarlarda da bulabilirsiniz. Ben saç sabunu kullanıyorum organik

      Sil
  8. benim ürtikerimin başlangıcı haziranda ilk denize girdiğim gündü. eve geldiğimde vücudumda ( özellikle üst gövde kızarıklıkların arttığını gördüm,sonrasında şiddelenerek devam etti.
    Şu anda bir teşhis koymuş bulunuyorum aslında. daha öncede belirttiğim gibi reflü rahatsızlığı için kullandığım proton pompası inhibitörünün tetiklediğini düşünüyorum. İlacı bırakamıyorum çünkü bırakırsam midem çok kötü oluyor ve ürtikere razı oluyorsun. 3 gün ara verdiğimde ürtikerde düzelme olduğunu fark ettim umarım teşhisim doğrudur. reflünün bitkisel tedavisini deniyecem bakalım..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, 2 aydir gece gündüz ürtikerle ilgili ne bulduysam okuyorum, simdiye kadar en yakin gelen kolinerjik ürtiker oldu. Ortaya cikisi sizinkiyle aslinda cok büyük benzerlik gösteriyor. Subat ayinda sehirlerarasi otobüste (Izmir-Istanbul) mola yerinde buz gibi havada 30 dk bekledikten sonra otobüse bindkten bir süre sonra sirtimda ve gögsümde kasinti, kabarti ve kizarikliklarla kendini gösterdi. Bir de yün iclik giymisim sanirim o da tuz biber oldu. 24 yasindayim ve sürekli seyahat halindeyim ayni yerde de uzun süre kalmiyorum neden simdi peki sorusunu bi türlü cevaplayamiyorum. Bunun yaninda ocak ayinda ilk defa düzenli spor salonuna gitmeye baslamistim ve ordaki antrenör sen neden terlemiyorsun diye sasirip kalmisti bu da daha sonra aklima geldi. Belli ki terleyememe, ya da terleyemeyenlerde günün birinde bir tetikleyici nedenle ortaya cikma ihtimali cok yüksek. Bence besinlerle cok alakasi da yok diye düsünüyorum.. Bir de vüvutta egzema varsa.. demissinniz, o zaman ne oluyor. saglicakla kalin:)

    YanıtlaSil
  10. öncelikle geçmiş olsun ortaya çıkış nedeni çok önemli ve neredeyse aynı bu çok önemli bir bulgu benim açımdan hatta tıp açısından. Bunu iyice araştıracağım malesef Türkiye de bu hastalıkta yeterli hiçbir hastane yok. Şimdi ilk seviyede olduğunuz için yemekle pek alakası olmaz yemek olayı bende 1 sene sonra çıkmaya başladı. Zyrtec hap var onu kullanın günde 2 kere 12 saat arayla alın iyi gelebilir bazı hastalarda başlangıçta olanlarda tamamiyle kesiyor. Yine de mutlaka bir doktora görünün ilaç açısından onlarda yardımcı olacaktır. Sizde sürekli sürmeyebilir aşamalı bir hastalık ben ilk dönemimde kortizonlu bir iğneyle tamamiyle geçirmiştim. Bir an evvel çözüm bulmaya bakın ilerler ise hiçbir şekilde dönüşü olmuyor ben 3 yıldır çekiyorum ancak 10 yıl çeken dahi var gerçi son yazdığım yazıdaki tedavi şu an iyi geliyor (alerjim olan yiyeceklere uzak durursam) ona da bir bakın isterseniz.

    YanıtlaSil